fredag 4 september 2015

Massa nya böcker

Jag går bananas på second hand-böcker, svårt att låta bli att köpa när de är så billiga och i så fint skick. VILL JU HA DEM. Men nu är bokhyllan så full att inte en enda bok till får plats, såatteeh... Får väl stapla dem på hög! :-)))

Let's get to business, shall we?

En man som heter Ove har jag ju redan läst och älskat, men det var mammas ex och jag ville verkligen ha den själv. Så när jag hittade den inbunden och fin så var det självklart att den fick följa med mig hem. Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist köpte jag för att den var, well, ny och fin (mvh ytlig), men också för att jag hoppas att Låt den rätte komma in inte ska vara hans enda skitbra bok. Bitterfittan av Maria Sveland har jag velat läsa i evigheter, eftersom så många har nämnt den i sina sommarprat, bloggar och sånt. Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri är också en sån bok som jag velat läsa i evigheternas evighet.

Himmelstrand av John Ajvide Lindqvist köpte jag av samma anledning som Lilla stjärna, fast är nog ännu mer peppad på den här för den verkar så himla unik.

Bålberget av Therése Söderlind verkar otroligt intressant. Den är helt ny, hittade den i en rea på rea-hylla på Akademibokhandeln. Hoppas den är lika bra som den verkar.

Anne Franks dagbok har jag velat läsa since forever, men har aldrig riktigt kommit till skott. Nu för ett tag sedan såg jag den på Akademibokhandeln, men köpte den inte. Sen gick jag till myrorna och såg den igen, såg det som ett tecken och köpte den där. Blev otroligt mycket mer intresserad av att läsa den nu efter att jag läst Astrid Lindgrens krigsdagböcker som hon skrev under andra världskriget, så får väl ta tag i Anne Franks också nu då, för att fortsätta på temat lite.
Röde Orm har pappa tjatat på mig om att läsa sedan jag var liten. Försökte någon gång i mellanstadiet, men det var för svårt språk för mig då, de är ju väldigt gammaldags skrivna. Ville inte ha hans gamla utgåvor heller när han rensade i bokhyllan nyligen, för de föll liksom isär pga skitgamla. Men inte så långt efter hittade jag den här fina utgåvan med båda böckerna i en, så då slog jag till.

Sist men absolut inte minst, En värld av is och eld! Shit pomfritt, jag är SÅ OTROLIGT peppad över den här! Min bror köpte den till mig bara helt apropå ingenting, för han tyckte jag skulle ha den. Rätt go bror jag har, alltså. ♥ Har redan börjat läsa i den och jag piper över varenda sida för den är så himla, himla vacker! Sidorna ser ut som gammalt pergament och illustrationerna är så fina.

Så, det var alla bokköp för den här gången. Nu får det nog minsann dröja ett tag till nästa. Tills dess får jag väl roa mig med att ställa upp en ny bokhylla och, så klart - LÄSA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar