söndag 18 oktober 2015

En smakebit på søndag

Smakebit på søndag ordnas av den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten och går ut på att en delar med sig av ett smakprov ur boken en läser för tillfället. Enda regeln är att undvika spoilers! :)

Veckans smakbit kommer från Benjamin Alire Sáenz Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, sidan 244. 


"She smiled at me. "Dante's not the only one who missed you."
It was the most beautiful thing an adult who wasn't my mom or dad had ever said to me. And I knew that there was something about me that Mrs. Quintanta saw and loved. And even though I felt that it was a beautiful thing, I also felt it was a weight. Not that she meant it to be a weight. But love was always something heavy for me. Something I had to carry."


14 kommentarer:

  1. Den har ligger bra till för att bli utnämnd som årets bästa bok hemma hos mig. Jag älskade verkligen allt med den. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte verkligen om den här, men blev inte fullt så förälskad som jag hade väntat mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Har sett den här förut i En smakebit. Helt fantastisk titel!

    SvaraRadera
  4. Både coveret og tittelen på den boken var fantastiske! Jeg ser at den allerede står på leselisten min og jeg forstår hvorfor :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  5. En bok jag läst och verkligen gillar på så många sätt :)
    Tack för påminnelsen - och smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Åh den här boken är så fin. En av de bättre böckerna jag läst. Tack för att du påminner mig om denna goding :D

    SvaraRadera
  7. Den här är jag nyfiken på. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  8. ny blev jag nyfiekn! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Tusen takk for smakebit! Jeg har notert meg denne.

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Jag läste denna fast på svenska för ett tag sedan och tyckte så mycket om den.

    SvaraRadera
  11. Åhh jeg elsker denne boka :) En av mine favoritt bøker :) Likte smakebiten du valgte ut! Ha en fortsatt fin søndagskveld :)

    SvaraRadera
  12. Ett typiskt omslag som kan få mig att lyfta på boken och läsa baksidan :)

    SvaraRadera
  13. Finns den på svenska?
    Tack för smakbiten
    Kram Cissi

    SvaraRadera