söndag 4 oktober 2015

Månadsrapport: september

Lästa böcker under september:
1. Sjukdomen av Jonas Gardell
2. Britt-Marie var här av Fredrik Backman
3. Lilla Berlin - Leva life av Ellen Ekman
4. Jag är den som är den av Elin Lucassi
5. En värld av is och eld av George R.R. Martin
6. Harry Potter och Halvblodsprinsen av J.K. Rowling


Antal böcker: 4
Antal seriealbum: 2
Totalt antal sidor: 1903 
På svenska: 6
På engelska: -
Tegelstenar (500 sidor eller mer): 1
Tunnisar (200 sidor eller mindre): 2
Omläsningar: 1, Harry Potter!

Är så nöjd med allt jag läst under september. Det blev dock en ganska tung start där med Sjukdomen så när jag sprang på seriealbumen på biblioteket kände jag att det var perfekt för att ta mig vidare och lätta upp lite. De var riktigt bra, framför allt Jag är den som är den, så himla arg på ett härligt sätt. Och sjukt rolig. 

När jag läste slut Halvblodsprinsen så bara stirrade jag tomt i bokhyllan och visste verkligen inte vad jag skulle läsa här näst. Inte redo för sista boken än, så väntar nog någon vecka med det. Men till slut drog jag bara ut någon som jag velat läsa huur länge som helst men bara inte läst, nämligen Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe. Den fick så himla mycket fina recensioner där ett tag så blev nästan lite rädd. Men nu har jag inte sett någon om den på länge, så kände att tiden är inne för den nu. :) 

Har verkligen legat på latsidan med recensionerna det senaste. Så jag tänkte försöka ta tag i det och köra en spurt nu i slutet av året. Så ni vet vad det är som pågår om det dyker upp recensioner var och varannan dag här på böcker som jag läste för evigheter sedan... Inte för att jag känner att jag måste eller nåt, men jag STÖR mig på att ha ofärdiga grejer efter mig. Så ja. Det blir väl ett försök till lite mer liv här framöver i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar