tisdag 3 november 2015

Månadsrapport: oktober

Lästa böcker under oktober: 
1. The Walking Dead, vol 1: Tills döden skiljer oss åt av Robert Kirkman
2. The Walking Dead, vol 2: På drift av Robert Kirkman
3. The Walking Dead, vol 3: I tryggt förvar av Robert Kirkman
4. Män förklarar saker för mig av Rebecca Solnit
5. Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe av Benjamin Alire Sáenz


Antal böcker: 2
Antal seriealbum: 3
Totalt antal sidor: 994 
På svenska: 4
På engelska: 1
Tegelstenar (500 sidor eller mer): -
Tunnisar (200 sidor eller mindre): 3
Omläsningar: -

Det var en ganska långsam månad, läsmässigt. Aristotle and Dante tog mig hela månaden att läsa, men jag tror att jag mer eller mindre omedvetet drog ut på den för att den verkligen var så himla fin och jag ville inte skynda mig igenom den. Är glad att jag tog mig tid med den! 

Nu läser jag Matilda av Roald Dahl. Älskade filmen när jag var liten och blev stammis på bibblan i princip bara på grund av den (till och med innan Harry Potters tid!!!, imagine that.). Har dock aldrig läst boken av någon anledning, så det är väl på tiden nu. Efter det vet jag faktiskt inte vad jag har lust att läsa. Vi får se vad det blir helt enkelt. 

NaNoWriMo! Är det någon av er som deltar i år? Det är tredje året för mig. Har aldrig som mål att lyckas vinna, för seriously? Kraftansträngning de luxe. MEN, en sak som gjorde mig så himla peppad var att när jag väl började skriva så kom jag på så himla mycket mer saker som jag behöver ha med. Jag har haft en idé ganska länge, men det har varit några viktiga nyckelpunkter som jag liksom inte vetat hur jag ska hantera. Men nu kom jag alltså på massa grejer, så det är peppigt! Hur som helst, vill ni lägga till mig som buddy heter jag FoolLikeYou där. 

2 kommentarer:

  1. Jag älskade Aristotle och Dante. Så fin bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är verkligen så himla fin. :)

      Radera