tisdag 1 mars 2016

Månadsrapport: februari

Lästa böcker under februari: 
1. Odinsbarn av Siri Pettersen
2. Ja jag har mens, hurså? av Clara Henry



Antal böcker: 2
Antal seriealbum: -
Totalt antal sidor: 854
På svenska: 2
På engelska: -
Tegelstenar (500 sidor eller mer): 1
Tunnisar (200 sidor eller mindre): 1
Omläsningar: -

Båda böckerna kunde jag pricka av i kaosutmaningen: 
* Läs en bok med annat originalspråk än svenska eller engelska. (Odinsbarn) 
* Läs en bok med en ensam person på omslaget. (Ja jag har mens, hurså?) 

Inte helt dålig månad ändå, med tanke på att jag sänkt mitt läsmål till hälften. Jag måste bara få in det i mitt huvud också. ^^ Det känns som jag att läser så mycket mindre än vad jag egentligen vill, men jag behöver nog bara bli bättre på att prioritera lästid och att läsa böcker som är värda tiden. 

Odinsbarn gick väldigt segt för mig att läsa, tycker att den ofta var väldigt oklar, men jag är ändå sjukt pepp på att läsa uppföljaren, Röta. Clara Henrys bok var en riktig fullpott! Tror att den kan göra stor skillnad för många yngre läsare, som hon ju också riktar sig mot, även om den faktiskt kan vara bra även för äldre. 

Nu har jag påbörjat Den sovande och sländan av Neil Gaiman. Den är så sjukt fin! Har inte riktigt bestämt mig för vilken bok jag vill läsa sen. Har precis fått hem en drös med böcker från bokrean, hoh-hooo. Lyxproblem! *smeker bokhyllan* Kommer en dunderbookhaul snart! :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar