söndag 9 april 2017

Bokbloggsjerkan; om evighetslånga bokserier

I helgens jerka är frågan: "Bokserier kan pågå i en hel evighet. Vad tycker du om det?" 

Jag älskar serier. Så enkelt är det. Jag älskar att vara så hemma i en serie att jag bara kan plocka upp nästa bok och veta precis vad jag har att förvänta mig. Att känna karaktärerna så väl att de blir levande, att återvända till dem som gamla vänner.

Däremot så kan jag tycka det är lite, lite intimidating ibland med serier som, redan innan jag ens har påbörjat dem, har en massa spinoff-serier vid sidan av originalstoryn. Såna kan kännas lite övermäktiga att navigera sig bland och att bara ta tag i.

Ibland är det ju dessutom skönt att läsa en bok och veta att det tar slut när en kommer till sista sidan. Men för det mesta så älskar jag serier. När det blir sådär lätt och härligt, som att återvända hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar