onsdag 3 maj 2017

Möblerat om i bokhyllorna

När vi ändå gjorde en ganska stor ikeabeställning för ett tag sedan så passade jag på att även köpa en extra Billy. Fyller ju inte på långa väger ut tre stycken, men då har jag lite att växa in i. Så nu är det fritt fram att köpa böcker, alltså... hehe. Inte för att jag slutade köpa böcker bara för att det var trångt i mina två hyllor innan, menneh, det är en annan historia. ;)


Innan när jag hade två hyllor så gjorde jag det enkelt för mig och hade böcker jag har läst i den ena och böcker jag inte har läst i den andra. Nu gjorde jag så att jag ställde de lästa i de två översta hyllplanen av alla tre, i mitten bryter jag av med lite display (skåda mina hela två Harry Potter-hyllplan!! *hjärtögon-emoji*) och sen kommer de olästa på de understa hyllplanen.

En ny grej jag gjorde är också att jag sorterade efter färg. Har varit sugen på det länge för tycker det är så himla, himla fint. Ganska opraktiskt egentligen, men så överdrivet mycket böcker har jag ju ändå inte så det blir nog inga problem. Först trodde jag inte att jag skulle tycka att det känns bra att separera delarna i serier, de är ju som syskon och ska stå ihop osv, osv... Men när jag väl började och såg hur fint det blev så sket jag i det helt enkelt, haha!

Så nu får det vara så här ett tag. 

2 kommentarer: