torsdag 13 juli 2017

Uppdatering: läs-a-lot sommar 2017

Woop, woop! *upprymt tjoande* Det har gått riktigt bra för mig i Nellys läs-a-lot. Har tyckt det varit riktigt roligt att läsa och blev lite pådriven av mig själv när jag läste ut böckerna jag hållit på med ett tag. Avvek lite från planen och tog in andra böcker än vad jag hade tänkt. Gjorde det för att jag kände jag behövde något lätt och fluffigt efter En mörderska bland oss, som jag läste ut på första läs-a-lot-dagen.

Första dagen
En mörderska bland oss - 137 sidor (läste ut den!)
Nordiska Gudar - 20 sidor
(M)ornitologen - 5 sidor
Totalt: 162 sidor

Andra dagen
(M)ornitologen - 46 sidor (läste ut den!)
Nordiska Gudar - 38 sidor (läste ut den!)
Scar tissue - 34 sidor
Totalt: 118 sidor

Tredje till sjätte dagen
Sedan du försvann - 321 sidor

Sjunde dagen
Sedan du försvann - 65 sidor (läst ut den!)
Mio, min Mio - 49 sidor
Scar tissue - 18 sidor
Totalt: 132 sidor

Åttonde dagen
Mio, min Mio - 129 sidor (läst ut den!)
Scar tissue - 9 sidor
Totalt: 138 sidor

Nionde dagen
Ready Player One - 52 sidor


Alltså igen, är så himla nöjd! Har slutfört fem böcker. FEM! Tre av dem hade jag i och för sig påbörjat redan, och kommit halvvägs eller längre i, men ändå. Två påbörjade jag och läste ut under läs-a-loten, Sedan du försvann och Mio, min Mio. Scar tissue får jag fortsätta harva på med, den är ganska tjock och har så liten text att det går rätt så långsamt. Ready Player One har jag verkligen kommit in i under sista dagen nu, så den lär jag läsa ut inom kort!

Totalt antal lästa sidor under hela läs-a-loten blev 923, alltså ett genomsnitt på 102,5 sidor per dag. Hur gick det för er?

1 kommentar: